Loading...
Corporate Storytelling 2016-10-13T07:57:02+00:00

vertel uw eigen verhaal en niet dat van een ander

Uitgangspunt

Corporate Storytelling, daar wordt op veel manieren over gedacht en naar gehandeld. Het uitgangspunt van Indeboks is dat het vertellen van een verhaal authentiek moet zijn. Of dat verhaal nu verteld wordt door een persoon of door een bedrijf. Authentieke verhalen bestaan tenminste uit de volgende onderdelen:

  • Persoonlijk
  • Onderscheidend
  • Verrassend
  • Inspirerend

Afhankelijk van de organisatie of de persoon kunnen daar andere onderdelen aan worden toegevoegd: terminologie van de branche, specifieke cultuurelementen, adressering van een doelgroep e.d.

Aanpak

Onze aanpak bestaat uit een aantal stappen die u helpen bij het maken van uw eigen verhaal.

De ontdekkingsreis

Onze storytelling specialist voert gesprekken met medewerkers, klanten en management van een bedrijf. Hij verzamelt de unieke verhalen en distilleert de overeenkomsten. Dat zijn de basiselementen voor het verhaal/verhalen van het bedrijf.

Storyboard

Met de basiselementen wordt een storyboard gemaakt. Wat is het doel? Welke elementen moeten een plek krijgen in het verhaal? Wat zijn de scenes? Wat is de kernboodschap?

De werkplaats

Op basis van bovenstaande elementen, doelen en kernboodschap wordt het verhaal “gebouwd”. En na de bouw volgt de evaluatie, de revisie, de nieuwe evaluatie, de proefpresentatie, de eindevaluatie en de finale presentatie. Kortom, er wordt gewerkt.